Minden, itt megjelent vers, csak a szerző megnevezésével másolható.

2011. október 11., kedd

Valami birizgál...

Minden szó idő- és térfolyosó


Minden író, olvasó,
találkozó és elfutó,
próbálta már szavakba 
önteni, mit jelent otthon 
lenni valahol
Európában, egy csücsökben,
ahol gyerekként gügyögtem,
ahol először lett teste 
a világnak, amit lesve, 
mesékből este, 
és sokat elesve
tanultam.
Ahol, mint a gyurma,
nyelvhegyre lett gyúrva
minden szó:
anya, gyöngy, haza,
Kosztolányi gyermekpanasza,
mi a szép és mi a...
József Attila ódákat zengett,
és sokan mások is,
névvel vagy név nélkül,
hévvel vagy hév nélkül,
arról, hogy mit üzenget,
amitől először a mellkas zengett,
majd minden szó:
Volt és lesz is még itt
álmodó!
Múlt és jelen közt
az út járható.
Ha elmentél, visszajöhetsz,
ismernek még itt a kövek,
beszéled még azt a nyelvet,
ami egy országot közössé tesz...
És a hamisított történelem,
hamisítatlanul itt van velem.
Ha rájössz, hol keresd,
keresés nélkül megleled.
Ha nem mentél innen sehova,
ha jobb sorsért lettél mostoha,
akkor is magyarul mondod,
hogy soha.
Közel és távol,
mindenkiben lángol,
az otthona.

4 megjegyzés:

  1. Egyre jobb lesz kedves kiskegyed versírói vénája, nemsokára csak csókolommal merek majd köszönni, amikor találkozunk... :)

    VálaszTörlés
  2. "ahol először lett teste
    a világnak, amit lesve,
    mesékből este,
    és sokat elesve
    tanultam."
    :)))))

    VálaszTörlés
  3. Kedves Marcsi! Épp én is most voltam otthon Újvároson és ezeken a dolgokon gondolkodtam, csak nem tudtam így szavakba önteni. Biztató, hogy szerinted is járható az út múlt és jelen közt!Köszönöm: Szász Mesi

    VálaszTörlés
  4. Jujj Mesi :-) Köszönöm. Örülök, ha rokonlelkeket találnak meg a szavaim :)

    VálaszTörlés